Τον Αύγουστο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ διευρύνθηκε κατά 21%, φτάνοντας τις 787.626 ταξινομημένες μονάδες, σηματοδοτώντας τον δέκατο τρίτο συνεχή μήνα αύξησης.
Παρά το γεγονός ότι ο Αύγουστος είναι συνήθως πιο αργός μήνας για τις πωλήσεις αυτοκινήτων, η διψήφια αύξηση δείχνει ότι η αγορά της ΕΕ ανακάμπτει από τις περσινές ελλείψεις εξαρτημάτων. Υπήρξαν διψήφια ποσοστιαία κέρδη στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγαλύτερων: Γερμανία (+37,3%), Γαλλία (+24,3%) και Ιταλία (+11,9%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,9%), φτάνοντας συνολικά τα 7,1 εκατομμύρια μονάδες. Παρά αυτή τη βελτίωση από το έτος μέχρι σήμερα, η αγορά υπολείπεται του προ της πανδημίας του COVID επιπέδου των 9 εκατομμυρίων μονάδων που πωλήθηκαν το 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες αγορές παρουσίασαν διψήφια ποσοστιαία αύξηση σε αυτό το οκτάμηνο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+20,5%), Ιταλία (+20,2%), Γαλλία (+16,6%) και Γερμανία (+16,5%).
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανά πηγή ενέργειας
Τον Αύγουστο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ξεπέρασε για πρώτη φορά το 20% (από 11,6% τον περασμένο Αύγουστο), ξεπερνώντας για δεύτερη φορά φέτος το ντίζελ και αποτελώντας την τρίτη δημοφιλέστερη επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως δεύτερη επιλογή των αγοραστών, με μερίδιο αγοράς 24%. Ενώ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι η πιο δημοφιλής επιλογή, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 38,7% τον περασμένο Αύγουστο σε 32,7%.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Αύγουστο του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 118,1%, φθάνοντας τις 165.165 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 21% της αγοράς. Εκτός από τη Μάλτα (-22,6%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία αύξηση, με τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο, να αυξάνεται κατά αξιοσημείωτο 170,7%. Το Βέλγιο κατέγραψε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης 224,5%. Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά σημαντικό 62,7%, με σχεδόν 1 εκατομμύριο μονάδες να έχουν καταγραφεί από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο.
Τον Αύγουστο, οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ διευρύνθηκαν κατά 29%, κυρίως λόγω της ισχυρής ανάπτυξης σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της: Γερμανία (+59%), Γαλλία (+38,7%) και Ισπανία (+21,5%), ενώ η Ιταλία κατέγραψε μικρή μείωση (-2,3%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σωρευτική αύξηση 28,6%, με σχεδόν 1,8 εκατομμύρια μονάδες να πωλούνται μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, που αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο της αγοράς.
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,5%, φτάνοντας συνολικά τις 58.557 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία (+44,7%), η Γαλλία (+40,5%) και η Σουηδία (+24,9%) βοήθησαν να αντισταθμιστεί η πτώση στη Γερμανία (-41,1%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτή την πηγή ενέργειας. Παρά την αύξηση αυτή, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 8,5% σε 7,4% τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Τον Αύγουστο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε ελαφρώς κατά 2,1%, αν και το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 38,7% σε 32,7% σε σύγκριση με τον περυσινό Αύγουστο. Η σταθερή επίδοση στην Ιταλία (+25,3%) και τη Γαλλία (+21,5%) οδήγησε κυρίως σε αυτή την αύξηση, ενώ οι περισσότερες αγορές του μπλοκ υποχώρησαν.
Αντίθετα, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Αύγουστο (-6%), παρά την αύξηση στη Γερμανία (+9,2%) και στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ιδίως στη Σλοβακία (+22,6%) και τη Ρουμανία (+19,4%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12,5%, από 16,1% τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους.