Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρέτησε την τριμερή συμφωνία Euro 7 που επετεύχθη την Δευτέρα.
Η συμφωνία σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην παγκόσμια πρωτοπορία της Ευρώπης στον καθορισμό προτύπων εκπομπών για τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Παράλληλα παρέχει ασφάλεια σχεδιασμού για το μέλλον.
«Αν και θα κατανοήσουμε τις πλήρεις λεπτομέρειες μόνο όταν μπορέσουμε να αξιολογήσουμε ολόκληρο το έγγραφο, σημειώνουμε ότι οι διοργανικοί διαπραγματευτές επέλεξαν κυρίως να δώσουν προτεραιότητα σε προκλήσεις με μελλοντικό προσανατολισμό, όπως οι εκπομπές των φρένων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και οι απαιτήσεις για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα όρια εκπομπών καυσαερίων και οι διαδικασίες δοκιμών για τα βαρέα οχήματα αυστηροποιήθηκαν επίσης σημαντικά», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια του ACEA.
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία χαιρετίζει τη βεβαιότητα του σχεδιασμού. Για να εξασφαλίσουμε επαρκείς χρόνους παράδοσης, βασιζόμαστε τώρα στην υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την όσο το δυνατόν ταχύτερη έκδοση ισχυρής δευτερογενούς νομοθεσίας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πολλές από τις νέες διατάξεις επιφέρουν σημαντικές τεχνικές και επενδυτικές προκλήσεις σε μια κρίσιμη στιγμή για τον μετασχηματισμό της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές», πρόσθεσε η de Vries. «Καθώς τα βασικά στοιχεία δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί μέσω της δευτερογενούς νομοθεσίας, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να εξασφαλίσουμε ένα ρεαλιστικό Euro 7, εντός των περιορισμών που επιβάλλει η πρωτογενής νομοθεσία» τόνισε.
Και κατέληξε: «Δεν πρέπει να υποτιμούμε την τεράστια πρόοδο που έχουν σημειώσει οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τις οδικές μεταφορές. Πράγματι, μεταξύ του πρώτου προτύπου Euro και της πρώτης έκδοσης του Euro 6, οι εκπομπές μειώθηκαν πάνω από 90%. Οι μεγαλύτερες βελτιώσεις στην ποιότητα του αέρα θα επιτευχθούν με την αντικατάσταση των παλαιότερων οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ και την ταχεία ηλεκτροκίνηση».