fbpx

Νέο ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης eD-QDrive 1

Νέο ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης eD-QDrive 1

Μια γερμανική start-up εταιρία ελπίζει να απλοποιήσει περισσότερο τη διαδικασία αξιοποίησης της ενέργειας της μπαταρίας,  με ένα πλήρες ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης plug-and-play που υπόσχεται σημαντικά κέρδη σε ταχύτητα, απόδοση και αυτονομία. Το πρώτο σκάφος με αυτό το νέο σύστημα, ένα powercat 8,6 μέτρων με υδροπτέρυγες, λέγεται ότι έχει τελική ταχύτητα 60 κόμβων και εμβέλεια πλεύσης 70 ναυτικά μίλια στους 30 κόμβους.

Το κλειδί για την απόδοσή του είναι ένα ζευγάρι νέων, πλήρως ηλεκτρικών ηλεκτροκινητήρων επιφανείας της eD-TEC. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον πρώην επικεφαλής στρατηγικής του Ομίλου Volkswagen, Michael Jost. Η αποστολή της eD-TEC είναι να εξομαλύνει τη μετάβαση της ναυπηγικής βιομηχανίας από τα ορυκτά καύσιμα στην ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας γνώσεις από την αγορά αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει την ανάπτυξη ενός στιβαρού, αξιόπιστου συστήματος μετάδοσης κίνησης που είναι εύκολο στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση.

Για να ελαχιστοποιηθεί η οπισθέλκουσα, η ομάδα ανάπτυξης κατέληξε σε μια διάταξη κίνησης επιφάνειας με δικό της ενσωματωμένο κιβώτιο ταχυτήτων και ηλεκτροκινητήρα. Ολόκληρη αυτή η μονάδα έχει σχεδιαστεί για να εισχωρεί κατευθείαν σε μια ειδικά διαμορφωμένη εγκοπή της γάστρας και να βιδώνεται στη θέση της από έξω.Με την προπέλα επιφανείας (surface-piercing) τοποθετημένη μέσα σε ένα συνθετικό περίβλημα και πλαισιωμένη από ένα ζευγάρι μικρά πηδάλια, δημιουργήθηκε ένα συμπαγές και ελαφρύ σύστημα μετάδοσης κίνησης που ζυγίζει λιγότερο από 100 κιλά και έχει διαστάσεις 1.365 mm x 860 mm x 504 mm.

Βασικό χαρακτηριστικό του συστήματος είναι το ότι είναι απλό στην εγκατάσταση ενώ συγχρόνως ο σχεδιασμός του παρέχει την ταχύτητα και τις επιδόσεις ενός συστήματος πρόωσης επιφάνειας με την ευελιξία και την απλότητα ενός συστήματος με άξονα μετάδοσης κίνησης. Έχει ακόμη και ένα ζευγάρι μικρά οριζόντια πτερύγια και στις δύο πλευρές του περιβλήματος που περιστρέφονται πάνω-κάτω όπως τα καταδυτικά πτερύγια σε ένα υποβρύχιο για να προσαρμόσουν τη γωνία πλεύσης.

Ο πρώτος από αυτούς τους νέους ηλεκτροκινητήρες, ο eD-QDrive 1, έχει συνεχή ισχύ 100 kW (135 ίππους) και μέγιστη ισχύ 200 kW (270 ίππους), επιτρέποντάς του να προσφέρει άμεσες ριπές επιτάχυνσης πλήρους ισχύος για να πλανάρει γρήγορα και να μπει μετά σε σταθερή ταχύτητα πλεύσης 30 κόμβων οικονομικά.

Η ισχύς προέρχεται από τη συστοιχία μπαταριών υψηλής τάσης 80 kWh της eD-TEC, η οποία επιτρέπει στους κατασκευαστές σκαφών να προσθέτουν επιπλέον μονάδες ανάλογα με τις ανάγκες τους. Ένα ειδικά κατασκευασμένο κουτί ελέγχου με συνδεσιμότητα που βασίζεται σε τεχνολογία cloud και τεχνητή νοημοσύνη ελέγχει το γκάζι, το σύστημα διεύθυνσης και τη γωνία προσβολής ενώ επιτρέπει μελλοντικές αναβαθμίσεις του λογισμικού για βελτιώσεις.Σχεδιασμένο για σκάφη μήκους 6-10 μέτρων σε μονές ή πολλαπλές εφαρμογές, το eD-QDrive 1 διατίθεται στην αγορά ως άμεσος αντικαταστάτης εξωλέμβιων ή έσω-έξω κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, ολόκληρο το πακέτο έχει σχεδιαστεί για να είναι επεκτάσιμο, με προγραμματισμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης 200 kW, 400 kW και 600 kW, καθιστώντας το κατάλληλο για σκάφη έως 24 μέτρα.

Ακολουθήστε το ApexSports.gr στο Google News!Μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Ετικέτες άρθρου

Τελευταία άρθρα Μηχανοκίνητα