fbpx

Leen 72, το Ασχημόπαπο

Leen 72, το Ασχημόπαπο

Η Neel Trimarans κάλυπτε το κενό στην αγορά των ιστιοπλοϊκών τριμαράν ανοικτής θάλασσας τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Ωστόσο, πρόσφατα άρχισε να μπαίνει και στον κόσμο των μηχανοκίνητων σκαφών, επίσης, με μια ολοκαίνουργια σειρά power-trimaran με τη μάρκα Leen (το όνομα Neel ανάποδα). Η Neel πήρε το όνομά της από τον Eric Bruneel, ο οποίος από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 έως τα τέλη του 90 ήταν ο διευθυντής πωλήσεων και αργότερα διευθύνων σύμβουλος της Fountain Pajot (ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής καταμαράν παραγωγής στον κόσμο πίσω από τη Lagoon).

Μπήκε στον κόσμο των τριμαράν μετά από μια επιτυχημένη εκστρατεία με έναν αγωνιστικό 50 ποδών στον ωκεανό, μια εμπειρία που τον οδήγησε να κατασκευάσει μετά ένα τριμαράν κρουαζιέρας 50 ποδών, αρχικά για τον εαυτό του και στη συνέχεια και για άλλους. Μέχρι σήμερα η Neel έχει κατασκευάσει περίπου 120 trimaran από 43-65 πόδια και φέτος θα παραδώσει άλλα 40. Το πρώτο Leen 56 power-trimaran κυκλοφόρησε πέρυσι και το ναυπηγείο εργάζεται ήδη πάνω σε ένα νέο μικρότερο Leen 50, το οποίο θα είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει την επόμενη άνοιξη. Εν τω μεταξύ, το σκάφος νούμερο ένα της νέας ναυαρχίδας του, το Leen 72, παραδόθηκε τον Ιούνιο του προηγούμενου έτους στον Αμερικανό ιδιοκτήτη του, ο οποίος σχεδιάζει να ταξιδέψει μέχρι την Αμερική μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ισλανδίας, της Γροιλανδίας και του Καναδά.

Μηχανοκίνητο ή ιστιοφόρο, Leen ή Neel, οι σχεδιαστικές αρχές είναι οι ίδιες. Ο Bernard Nivelt της Joubert-Nivelt επιβλέπει την ναυπηγική σχεδίαση και τους εξωτερικούς χώρους και ο Pierre Frutschi δημιουργεί τους εσωτερικούς χώρους. Το πρώτο Leen 72 έχει μάλιστα και υβριδική εγκατάσταση. Υπάρχει ένας κεντρικός κινητήρας ντίζελ – ένας Cummins QSL 9 των 330 ίππων – που είναι συνδεδεμένος σε έναν άξονα και βρίσκεται στο κεντρικό μηχανοστάσιο στη μέση του κάτω καταστρώματος. Επιπλέον, υπάρχουν ανεξάρτητοι ηλεκτροκινητήρες με άξονες και στους δύο πλωτήρες. Ουσιαστικά οι κινητήρες των πλωτήρων έχουν τρεις ρόλους – ευκολία ελιγμών στο λιμάνι, κίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων (για περιορισμένη όμως εμβέλεια) και εφεδρική πρόωση σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα στον κεντρικό κινητήρα.

Αν και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τους 13 κομβους, με ταχύτητα 8 κόμβων το σκάφος έχει αρκετή αυτονομία για να περάσει τον Ατλαντικό, ενώ με 7 κόμβους περνάει και τον Ειρηνικό. Με αυτή την ταχύτητα καταναλώνει περί το ένα λίτρο πετρελαίου ανά ναυτικό μίλι, με τις δεξαμενές να χωρούν 5000 λίτρα. Με 10 κόμβους ταχύτητα η κατανάλωση διπλασιάζεται.

Στη λειτουργία μηδενικών εκπομπών με ταχύτητα 7 κόμβων, σημαίνει ότι το σκάφος βασίζεται μόνο στη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, η οποία θα προσφέρει περίπου 1,5 ώρα αθόρυβη λειτουργία, αλλά με τη γεννήτρια 22 kW σε λειτουργία η καύση καυσίμου είναι περίπου επτά λίτρα την ώρα ή 1,4 λίτρα ανά ναυτικό μίλι, που θεωρητικά ισοδυναμεί με αυτονομία άνω των 3.500 nm. Και όλα αυτά με μόλις 3,5 εκατομμύρια ευρώ.

Ακολουθήστε το ApexSports.gr στο Google News!Μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Τελευταία άρθρα Μηχανοκίνητα