fbpx

Το ΝΒΑ στα χνάρια του NFL

Το ΝΒΑ στα χνάρια του NFL

Λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης μέρας της κανονικής περιόδου, το ΝΒΑ… υπερηφάνως ανακοίνωσε πως η τηλεθέαση στην τηλεοπτική πρεμιέρα του ESPN χτύπησε… κόκκινο.

Οι αγώνες που μετέδωσε το δίκτυο σε παναμερικανική βάση, είχαν τα καλύτερα νούμερα από το 2012 και συνολικά πέτυχαν την δεύτερη καλύτερη επίδοση της (τηλεοπτικής) ιστορίας του ΝΒΑ. Παράλληλα υπήρχαν αρκετά ακόμα επιμέρους ρεκόρ.

Το μήνυμα της λίγκας αφ’ ης στιγμής επανήλθε στην κανονικότητα μετά την πανδημία είναι σαφές: Το προϊόν πουλάει!

Και φυσικά έχει συγκεκριμένους αποδέκτες: Τους τηλεοπτικούς παρόχους.

Η τρέχουσα σεζόν είναι… κρίσιμη υπό μια πολύ διαφορετική έννοια για το κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου. Τα τρελά έσοδα από την τηλεοπτική συμφωνία, ενδέχεται να γίνουν… εξωφρενικά και ο πάρα πολύ ικανός και μεθοδικός Άνταμ Σίλβερ θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να εξασφαλίσει το μάξιμουμ.

Ως σωστός συνεργάτης θα δώσει την ευκαιρία πρώτα απ’ όλα στα δίκτυα που ήδη έχουν τα δικαιώματα. Η Disney (στην οποία ανήκουν το ESPN και το ΑΒC) και η Warner Bros (ως «μαμά» εταιρία του ΤΝΤ) βάσει της σύμβασης που υπέγραψαν to 2014 έχουν τον πρώτο λόγο και παράλληλα το αποκλειστικό προνόμιο διαπραγμάτευσης μέχρι τον Απρίλιο του 2024. Μέχρι τότε απαγορεύεται το πρωτάθλημα να συνομιλήσει με οποιονδήποτε άλλο πάροχο εικόνας, αλλά… επιτρέπεται να δυναμώσει τις «σειρήνες» του στο φουλ!

Γι’ αυτό και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, θα διαβάζετε δελτία Τύπου που αφορούν τα νούμερα της τηλεθέασης και τα ρεκόρ που τα συνοδεύουν.

Που αποσκοπεί η λίγκα: Στη χειρότερη των περιπτώσεων, τα ετήσια έσοδα της να ανέβουν κατά μισό δισεκατομμύριο και από τα 2,6 τον χρόνο, να ξεπεράσουν τα τρία.

Αυτή είναι μια πολύ συγκρατημένη και φειδωλή εκτίμηση.

Στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, οι τηλεοπτικοί (και όχι μόνο) αναλυτές θεωρούν δεδομένη την σύμπραξη του ΝΒΑ με μια ψηφιακή πλατφόρμα αναμετάδοσης προγραμμάτων, στο πρότυπο του NFL.

To αμερικανικό φούτμπολ ως γνωστόν είναι ότι πλησιέστερο στο… αχνιστό ψωμάκι για την τηλεοπτική αγορά στην απέναντι όχθη, με κορωνίδα φυσικά το Super Bowl. Η τελευταία του συμφωνία υπολογίζεται στα 100 δισεκατομμύρια (!!!) δολάρια για τα επόμενα 11 χρόνια, νούμερο το οποίο το ΝΒΑ ασφαλώς δεν μπορεί να φθάσει.

Τι θα θελήσει, όμως, να αντιγράψει; Τη συμμετοχή της Amazon (η οποιασδήποτε άλλης πλατφόρμας) στο μοίρασμα της πίτας.

Στο NFL τα δικαιώματα ανήκουν στο ESPN, το CBS, το FOΧ και στο τελευταίο συμβόλαιο που υπεγράφη τον Μάρτιο του 2021, μπήκε για πρώτη φορά και η Amazon, η οποία για το «κομμάτι» της έδωσε ένα δισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο! Κάθε Πέμπτη, οι Αμερικανοί απολαμβάνουν την βραδιά φούτμπολ από την πλατφόρμα αναμετάδοσης και στην περσινή πρώτη σεζόν, το εγχείρημα κρίθηκε απόλυτα πετυχημένο. Τα νούμερα τηλεθέασης ήταν τα καλύτερα όλων των εποχών για το Thursday Night Football και η Amazon είδε τους συνδρομητές της να αυξάνονται κατακόρυφα.

Αυτός είναι ο… μεσομακροπρόθεσμος στόχος του ΝΒΑ, εφ’ όσον η Disney και η Warner δεν θελήσουν μέχρι τον Απρίλιο που εκπνέει το αποκλειστικό δικαίωμα διαπραγμάτευσης, να παραμείνουν οι αποκλειστικοί συνεργάτες του.

Θεωρείται δεδομένο πως ο Άνταμ Σίλβερ δεν θα πει «όχι» σε μια πρόταση με λιγότερα χρήματα από αυτά που προσδοκά, αλλά θα προτείνει μια σύμπραξη είτε με την Amazon, είτε με κάποια άλλη πλατφόρμα (Apple ή Netflix). Ήδη από το 2018 έχει ξεκινήσει η συνεργασία του με το youtube, η οποία αφορά περιορισμένα γεγονότα, αλλά έχει αποδώσει καρπούς.

Η τρέχουσα εννιαετής συμφωνία ολοκληρώνεται τη σεζόν 2024-25 και μέχρι το επόμενο καλοκαίρι ο κομισάριος θέλει να έχει τελειώσει με την καινούρια.

Stay tuned…

Ακολουθήστε το ApexSports.gr στο Google News!Μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Ετικέτες άρθρου

Τελευταία άρθρα Μπάσκετ